tirsdag den 7. december 2010

Hæklede muslingehuer

Fruen fra Glapmosen viste denne labre sag frem for 1½ - 2 uger siden, og jeg var slet ikke tvivl om, at jeg måtte hækle en til mig selv. Den hvide lavede jeg først og var rigtig spændt på, om jeg nu også kunne bruge den. Det kan godt være lidt af en kunst at finde en hue, der klæ’r én, men heldigvis passer den rigtig fint til mig. Den er hæklet lidt løst og er blevet sådan lidt oversize-agtig i størrelsen, men det kan jeg rigtig godt li’ ved den.

Jeg havde lidt problemer med opskriften helt i begyndelsen (helt præcist på 3. omgang), så hvis du får lyst til at gi’ dig i kast med den og går i stå på samme omgang, så skriv endelig og jeg skal forsøge at gi’ en hjælpende hånd. En vejledning til krebsemaskerne fandt jeg her…dem bøvlede jeg også lidt med, fordi jeg holder forkert på hæklenålen.

Bøvl eller ej, så har jeg fået blod på tanden og havde lige et par veninder, som jeg tænkte, jeg kunne glæde med en hue. Den grå og den grønne hue er lidt fastere i det og derfor også lidt mindre.

Opskriften på huen er herfra.







13 kommentarer:

Glaphuset sagde ...

Hej Lone.

Ej hvor er de blevet gode, og tænk hele 3 stk ;o) Du har da virkelig fået blod på tanden :o) Det kan jeg godt forstå, jeg har også netop i dag købt garn til 2 huer mere jeg vil bruge til henholdsvis julegave og nytårsværtindegave.
Tilbage til dine huer. Hvor er de blevet super fede. Jeg kan rigtig godt li´ deres oversize look, rent faktisk havde jeg svært ved at få min til at få det look. Jeg har en indgroet stram hæklevane, så det er nok derfor min ikke er blevet ligeså fin som din. For din ligner jo på en prik den fra opskriften.
Jeg beklager at jeg ikke har set dit spørgsmål mht. hæklingen af huen her, men er super glad for at problemet løste sig trods alt :o) Jeg havde også lidt vanskeligheder i 3. omgang.
Jeg får blogget voldsomt lidt for tiden..... Grunden er de åndsvage ubudne gæster der havde været i Glaphuset for nu 14 dage siden..... Grrrrr, jeg er pænt knotten og noget mere underdrejet/påvirket af indbrudet end jeg i min vildeste fantasi havde forventet. Med i deres tyveritogt fik de bla. vores kamera :o( Og voldsomt ærgerligt indeholdt det en masse billeder af godten vi ikke havde fået lagt ind på puteren :o((( Øv bøv..... Nå, men det er ikke fordi jeg er gået krea-i-stå, men jeg vil forsøge at bruge mobilen til at tage billeder. Jeg har bare ikke lige knækket koden til hvordan de kommer videre derfra. Men det kommer forhåbentlig snart ;o)

Forsat god december Lone.
Kh Anette

små hverdagssysler sagde ...

Hej
De huer er simpelthen så lækre... jeg har selv den på to-do listen. Skal lige være færdig med mine hæklede tullesko - så er det tid for huen.
God aften.
Jette

Lone sagde ...

Hej Anette

Jeg synes nu ellers nok din hue blev totalt god. Jeg har såmænd siddet og zappet frem og tilbage mellem dit billede og min egen hue, mens jeg var i gang (og lidt i tvivl om et eller andet) og tænkte af og til, at der var et eller andet galt med det, jeg lavede, fordi min hue ikke var nær så fin som din ;o) 3. omgang var godt nok ved at gi' mig grå hår på hovedet, men jeg fandt min hæklebog frem og hæklede muslingemønster frem og tilbage - det hjalp, og det var dejligt at kunne komme videre.

Du skal slet ikke undskylde...du har haft nok at tænke på. Rigtig ubehageligt med indbruddet...jeg håber du finder lidt mere ro, når du har fået oplevelsen lidt på afstand.

Kh. Lone

Lone sagde ...

Hej Jette

Huen er rigtig fin på og den er relativt hurtig at hækle. Nu har jeg efterhånden lavet 5, og kan være færdig på en aften, hvis ikke jeg sådan skal andet.

Også god aften til dig ;o)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Lone,

skønne huer, og i 3 lækre farver, du har haft gang i nålen

stine:)

Lone sagde ...

Hej Stine

Ja, for hulan...faktisk har jeg hæklet endnu en hue i grøn og en i sort, så det går bare derud af. Jeg skal faktisk også ha' lavet en ny til mig selv. Den hvide gik til min veninde, som egentlig skulle ha' haft den grå. Den grå ryger i stedet til U.S.A. - til noget familie.

I øvrigt...de pebernødder dér. De er super farlige at ha' huset. Jeg forsøger ellers at holde mig fra søde sager, men det går absolut bedst, når ikke der er noget lækkert at spise ;o/

trinesoehest sagde ...

Nøj, de er fine!! Og det var Glaphusets hue sandelig også. Sikke sød du er ved dine veninder!

Lone sagde ...

Tak Trine ;o) Ja, super fine og så har den en rigtig god pasform - dejligt stor og lun.

Glaphuset sagde ...

Jepp de huer er lige øjet. Jeg har netop hæklet den 3. hue ;o) Tror ikke jegforeløbig blir træt af hækle det mønster igen og igen :o)

Rigtig glædelig jul.
Kh Anette

Josefine sagde ...

Hej Lone
Sikke du ar produseret huer. Jeg har også været igang, men jeg kan simpelthen ikke bryde koden i 3. omgang. jeg har også prøvet med de væres bøger, men, men jeg fatter det ikke.
Kan du evt give et tip?

Lisbeth K sagde ...

Hej Lone

Fandt herind da jeg søgte efter hjælp til muslinge-huen fra Hjemmet. Jeg er også gået død på 3. omgang. Kan du hjælpe med et par tips?

Kh. Lisbeth

Anonym sagde ...

Hej igen Lone,
har forgæves forsøgt at linke til huen, har nu fundet opskriften på flg. link:
LInk til hjemmet , som den første er hæklet efter:
http://www.hjemmet.dk/haandarbejde/Hakling/Hakl-selv-Hue-i-muslingehakling/
vh Birthe

Unknown sagde ...

Hej
Jeg har taget denne hue op igen ... men kan stadig ikke løse knuden på 3.omg. Har du løsningen? Jeg ville blive super glad.

Send en kommentar

TAK, fordi du kiggede forbi og gav en kommentar med på vejen ;o)