søndag den 28. februar 2010

Hæklede syslerier

De sidst par dage har jeg brugt lidt tid på at finde opskrifter på hæklet legemad på nettet. De fleste opskrifter er fra England eller USA, men det findes der heldigvis også råd for. Her kan du finde en "hækleordbog", hvis du skulle få lyst til at give dig i kast med at hækle på engelsk.

Jeg er startet ud med at hækle æg og har prøvet to opskrifter. Der er stor forskel på æggene, og jeg synes bedst om det lille æg, selv om det måske godt måtte ha' været lidt større. Den ene opskrift ville jeg prøve først, da man ud over hele æg også kunne hækle et halvt. Det hele æg er dog blevet lidt for spidst i toppen - efter min smag i hvert fald - så jeg tror jeg vil holde mig til den anden opskrift, når jeg skal lave de sidste 4 æg til æggebakken. Det halve æg vil jeg også prøve at lave på et tidspunkt.


Armbåndet hæklede jeg for nogle uger siden. Jeg er ikke helt tilfreds med trekanterne og satser på at forsøge mig igen...

God nat og sov godt ;o)

0 kommentarer:

Send en kommentar

TAK, fordi du kiggede forbi og gav en kommentar med på vejen ;o)