onsdag den 12. maj 2010

Posebukser og bluse med puff-ærmer


Mine krea-projekter har været små frirum i den her lange periode, vi har haft med syge børn. Der har godt nok ikke været så mange af dem, men når man som jeg er små-afhængig af at nørkle, så finder jeg som regel tiden til at nå en smule.

Blusen og bukserne herunder har jeg syet til Sofias fødselsdag. Jeg har lavet lidt forskelligt til hende her på det sidste, men ikke rigtig noget, der passer sammen. Det er det næste, jeg skal arbejde på.

Blusen set forfra

Blusen set bagfra

Af hjemmelavede gaver fik hun - udover disse bukser - også 10 hæklede småkager. Dem må I se en anden dag.


Stoffet med de japanske piger har jeg fundet i Stof og Stil. Bukserne har jeg syet af et dynebetræk købt i Ikea - det er lidt groft i det, men jeg kunne ikke stå for det grafiske print. På bagdelen er 2 hæklede applikationer - en firkløver og en cirkel hæklet i halve stangmasker.

Nu står den på afslapning på sofaen med en god film - og selvfølgelig lidt "hækle-afkobling".


7 kommentarer:

Linda sagde ...

Jeg er helt vild med både bluse og bukser - så flot! :o)

Lone sagde ...

Linda - 1000 tak skal du ha'. Jeg er fuldstændig pjattet med stoffet med de japanske piger - har også købt rigtig meget af det, så der er lidt at ta' af ;o)

Linda sagde ...

Hvis ikke det ville være synd at putte min lille dreng i det, ville jeg klart sy lidt lækkert til ham i det skønne stof :o)
Men det er nu så dejlig piget, så jeg må hellere styre mig :)

Josefine sagde ...

Jeg er da bare så vild med den bluse, ville da lige ønske jeg havde en pige der kunne komme i sådan en.

kreativekreationer.dk sagde ...

Super fin. Har ellers prøvet at undgå at få Japan-pige stoffet med hjem, var bange for at det ville ende på "lageret", men nu må jeg da bare have en tunika i det...

V/ Katrine, kreativekreationer.dk

Lone sagde ...

Linda - Jo, lidt synd ville det nok alligevel være ;o) Har du ikke en niece, du kan sy en lille bluse til? Så kan du få din lyst styret dér :o)

Josefine - Ja, den er blevet rigtig fin, blusen. Du må se, om ikke du får en lille pige næste gang ;o)

Katrine - tak skal du ha'. Ja, det er bare at komme til maskinen - den glæder jeg mig til at se ;o)

Lise sagde ...

Er helt vilde med dine hæklede detaljer... Super flot. Er ikke selv en haj endnu til at hækle, men øver mig. Har istedet eksperimenteret med strik som detaljer som lommer, blomster og blade...

Send en kommentar

TAK, fordi du kiggede forbi og gav en kommentar med på vejen ;o)