lørdag den 1. maj 2010

Forårsjakke med æblelommer

Jeg har syet en del tøj til Oskar over en længere periode. Jeg har ikke fået taget billeder endnu, men jeg satser på at svinge kameraet inden længe. Det går bedst med at få syet tøj, når der virkelig er behov for det - ikke at lysten ellers mangler, men det kan godt være svært at finde tid til det hele.

I løbet af de sidste par uger har jeg arbejdet på denne forårsjakke til Oskar. En rigtig dejlig vamset én med jerseyfoer fra Gaia og Ko og hæklede æblelommer. Idéen med lommerne fik jeg først, da jeg var temmelig langt i processen, så det endte med, at jeg syede dem på som det allersidste (gennem et lille hul i foret) - det kan IKKE anbefales. Man bliver så herligt klog af erfaring!

Mønstret på lommen finder du lige her.

Det er nu ved at være tid til at sy til Sofia - indtil videre har jeg fanget hende i de her posebukser. De er syet i den blødeste lilla babyfløjl med prikker.

5 kommentarer:

små hverdagssysler sagde ...

waaauuu............. en lækker bluse.
Den kan du godt være stolt af.
MVH Jette

Linda sagde ...

Rigtig flotte sager :o)

Mette Bossow sagde ...

Hej Lone
Hvor er det bare en flot trøje og super blæret med de der lommer, det kunne da godt være man skulle kopiere det engang. Indlægget mærkes som vigtigt her hos mig ;o) Der er sådan lidt molo (er det ik dem med vanterne?) over det, synes det er super flot!! Jeg skal også have syet sådan en jakke/trøje ting til Noah, men synes bare lige det er sjovere at hækle lige nu og så hader jeg også at tegne mønstre af, men måske jeg skulle se at komme igang i den her uge...
Og bukserne til Sofia er også rigtig fine, elsker posebukser!
KH Mette

Lone sagde ...

Hej Jette

Mange tak ;o) Jeg er også rigtig tilfreds med den.

Tak skal du ha', Linda.

Hejsa Mette

Jo tak, jo tak. Kopier endelig. Du kan jo starte med at hækle lommerne, når nu du synes det er sjovere lige nu. Så er de klar, når du får lyst til at lave jakken.

Jo, der er helt sikkert noget Molo-agtigt over den - det er i hvert fald dér jeg har hentet inspirationen til lommerne. Jeg lavede noget lignende sidste år - dog uden lommer - med en æbleapplikation på ryggen. Jeg har vist et eller andet med æbler, når jeg tænker over det.
Ja, det der med mønstrene - det kender jeg godt - ikke min ynglingsbeskæftigelse heller. Så er det sjover at sy og se lidt resultater ;o) Her er vi i øvrigt også vilde med posebukser - jeg syr nærmest ikke andet til både Oskar og Sofia i øjeblikket.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Lone,
tak fordi du meldte dig som faste læser på min blog:)
Sikken et arbejde med den super fine æble jakke og så hæklede æble lommer.
Det er så skønt når man har ro til at sidde at arbejde, så dukker der ofte nogle gode ideer op, som de der lommer f.eks.
Stine:)

Send en kommentar

TAK, fordi du kiggede forbi og gav en kommentar med på vejen ;o)