tirsdag den 19. januar 2010

Decoupagebilleder

Det er ikke så længe siden, at jeg faldt over et indlæg om decoupage hos Mette, hvor hun så fint beskiver, hvordan man laver decoupage. Jeg har før tænkt på, at jeg bestemt måtte prøve det på et tidspunkt, men det er bare aldrig rigtig blevet til noget.

Bevæbnet med en stak lærreder, decoupagelim, saks, pensler og servietter herfra (plus lidt fra gemmerne), gik jeg i gang lørdag aften. Målet var at ende ud med en brugbar gave til vores venners store pige - lillesøster skulle døbes dagen efter. Billederne kan I se herunder.



I dag ventede jeg for 3. gang 5 timer på vores nye vaskemaskine (som nu ENDELIG har indfundet sig), og den lille sov først 3 timer i formiddag og 3½ time i eftermiddag. Det gav tid til at gå lidt videre med decoupagen, og det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg nørkler med det. Her er, hvad der kom ud af det.


11 kommentarer:

Tine sagde ...

Hvor er de blevet fine!

Anonym sagde ...

Hej
Hvor blev billederne fine!
Håber modtageren blev rigtig glad,
og ja decoupage er rigtig sjovt at lave!

Glad for at høre at du kan vaske igen :)

Heidi

En fugl i hånden sagde ...

Herligt med en ny hobby. jeg lavede faktisk en del decoupage for snart omkring 8 år siden, men har nærmest glemt det igen... Måske jeg skulle forsøge mig udi decoupagen igen ved lejlighed :-)

Westmose sagde ...

Hej Lone jamen jamen så flot fedt du kombinerer ved at klippe motiverne ud. Jeg har også selv haft held af at kombinere akrylmaling og decoupage f.eks male en gren og overføre et motiv (fugl eller ugle eller lignende) de billeder har jeg solgt mange af og det bedste - det er sjovt at arbejde med. Fortsat god arbejdslyst....også med vasketøjet :-)

Lone sagde ...

Tak, Tinse...jeg er også blevet rigtig tilfreds med dem. Dejligt med nye syslerier - men også farligt - jeg har jo nogle større projekter, der ligger og venter (læs: Peter Pedal-maleri, gardiner til Oskars værelse og derudover en vis lastbilseng, der skal grundes) Nogle nørklerier trækker mere end andre - især de nye, hvor man er propfyldt med ideer ;o)

Ja, Heidi, du har jo selv lige været uden vaskemaskine. Jeg var ved at gå bananas til sidst - de brændte os af HELE 3 gange. Vi havde absolut intet rent at ta' på til sidst, men havde været på vaskeudflugt hos noget familie nogle gange. 16 dage uden at kunne vaske - det holder ikke med to små børn. Billederne blev rigtig godt modtaget :0)

Det kan godt være, du skal det, Helle ;o) Jeg er hooked i hvert fald og har været på servietjagt både i går og i dag. Det er også lidt fedt, at man så hurtigt kan ha' et færdigt - og dog fint - projekt.

Tak skal du ha', Mette ;o) Det er jo faktisk din fortjeneste, at jeg er kommet i gang. Det var især dit uglebillede og så billedet fra din seneste Give Away, der inspirerede mig. Så TAK skal du ha' - og by the way, har du brug for hækletips til dit runde tæppe, så har jeg en hæklebog, jeg kan slå op i for dig, hvis det er. Jeg kan ikke lige huske, hvor mange udtagninger det er, man skal lave, for at tæppet forbliver rundt, men jeg kan helt sikkert finde ud af det for dig. Og ja, for en gangs skyld er det helt dejligt at vaske - det er ikke sådan at undvære vaskemaskinen i over 2 uger.

RIkke Røjkjær Møller sagde ...

Uhh. Lige til at blive inspireret af. Skønne billeder.

Lone sagde ...

Tak, Rikke. Det er til dels også derfor, de er her (altså billederne) ;o)

Eva sagde ...

Kom lige forbi på min snuserunde i blogland. Så fine dine billeder er blevet. Der er så megen inspiration, at døgnet da snart ikke slår til!

Westmose sagde ...

Hej Lone - 1000 tak fordi du vil hjælpe mig men jeg har selv løst mit problem....det er egentlig så nemt jeg skulle jo bare tælle masker og kunne så se at hver bane blev øget med 12 stk. nu har jeg hæklet 4 baner og det ser knagme godt ud (må jeg godt sige, nu hvor det har drillet:-)) Er det en bog du kan anbefale den der hæklebog? Kh.

Lone sagde ...

Hej Eva. Ja, man skal rigtig nok passe på - der ryger let en masse timer med at blogge og surfe. OG så ryger der også en masse nye projekter oven i hatten, fordi man bliver inspireret alle vegne. Hyggeligt, men også noget af en tidsrøver.

Mette, det var godt, du fandt ud af det...og jeg kan se, det går fremad - dog med lidt forhindringer undervejs :o/ Min hæklebog er vist ikke noget særligt - Politikens strikke og hæklebog, hedder den. Jeg bruger den mest til at slå op i, når der nogle teknikker, jeg ikke kan huske. Den er rar at have. Har lige købt Aschehougs Strikkebog i Bilka i dag - til 49 kroner. Har dog ikke lige fået kigget i den endnu. Kh Lone

Westmose sagde ...

Hej igen Lone - Ok søger nok mere en total inspirerende hæklebog gerne i børnehøjde :-) Den strikkebog har jeg også og den lærte jeg at strikke efter, så jeg er vild med den. Kh.

Send en kommentar

TAK, fordi du kiggede forbi og gav en kommentar med på vejen ;o)